Miś w kartonieJak dopasować kształt opakowania do produktu?

Opakowanie nie tylko chroni produkt przed uszkodzeniem, lecz także dostarcza informacji, które mogą być kluczowe do podjęcia decyzji o zakupie. Obecnie istnieją technologie umożliwiające przygotowanie pudełek o dowolnych kształtach i rozmiarach. Jak dopasować odpowiednie opakowanie do danego produktu?

 

Wielkość opakowania a produkt

Opakowania mogą mieć dowolną wielkość. Pojedyncze, małe produkty zazwyczaj pakuje się w niewielkie opakowania detaliczne. Zbyt duże pudełko jest bowiem nieekonomiczne, a co więcej – może być niewystarczającą ochroną dla przedmiotu podczas transportu. Jeśli mały produkt zostanie umieszczony w dużym kartonie, konieczne będzie dodatkowe wypełnienie wolnych przestrzeni.

Duże opakowania pozwalają na umieszczenie na nich większej liczby informacji, jednak nie zawsze jest to dobry wybór. Współczesnym konsumentom coraz bardziej zależy na tym, by kartony, w których umieszczone są produkty, były minimalistyczne i przejrzyste. Informacje od producenta często zamieszcza się więc na nich w formie adresu strony internetowej czy kodu QR.

 

Kształt pudełka a produkt

Jeśli chodzi o kształt opakowania, wybór może być trudny. Wszystko zależy od formy samego przedmiotu umieszczonego w jego wnętrzu. Najczęściej na sklepowych półkach znaleźć można kartony w kształcie prostopadłościanów. Sposobem na wyróżnienie produktu na półce jest więc postawienie na pudełko z dodatkowymi wycięciami czy ozdobnymi elementami. Takie kartony są droższe, ale wybijają się na tle konkurencji.

Nie bez znaczenia jest też forma samego pudełka. Dużą popularnością cieszą się opakowania fasonowe, które pozwalają na łatwe zamykanie i otwieranie bez konieczności stosowania taśmy. Wpływa to bezpośrednio na estetykę kartonu, zwłaszcza jeśli jest on pokryty ozdobnym nadrukiem.